Драги Български Рекламни Бюр(ц)а… Замислете се!

8 01 2008

А вие дами и господа коментирате с месеци рибката на 2be….

Advertisements

Действия

Information

16 Коментари

9 01 2008
marsian

Рибока си го бива – на фона на всичко друго, което виждаме.
Симпъл тест: На колко от горните визии запомнихте марката?
Моят отговор: Лего, защото … няма как да се сбърка, а и гледах с възхищение миналата година принтуърка им, който спечели канските награди. И найк, защото няма такъв таглайн. Най-добрият след „нокиа кънектинг пийпъл“ :-). И – като бъдещ отказвач – анти-цигарената визия. Бррр.
Оттам нататък, ако продуктът не е твоят, да ме прощават… Може да се хареса, може да се влюбиш в рекламката, но ако не си в центъра на центъра на таргета, просто не го запомняш. Всъщност, тези се правят точно затова – да накефят вече наличните фенове, да се поприказва тук-там. Това си работи. Иначе са велики, няма две мнения.

9 01 2008
bobi

men me kefi Super Liubo s malkite hlapeta! Mnogo e gotina reklamata:)

9 01 2008
freshncool

Съгласен съм Боби.Идеята ни е 4е един супер Любо,на фона на толкова много направо елементарни реклами,не прави пролет.Желанието ни е масово аудиторията да се замисли че ни хранят само с послания без смисъл.И от страна на рекламодателите,да разберат че има много по-интересни начини да поднесеш идеята или продукта.Начини,които костват само една фракция от техните солени рекламни бюджети.Който се интересува може да погледне подобни неща при KesselsKramer.Toва е Холандско think-tank бюро,което за 10 години стана супер известно в Западна Европа.И това заради алтернативното мислене и подход към аудиторията.Коментирайте,нека разбуним духовете:)

9 01 2008
freshncool

Марсиян,имай предвид че коментираш от България където никой не се замисля за пушенето,законите срещу пушенето и тн.Може би в офисите докато работите…
Тук в Западна Европа подобни концепти са високо оценени.В крайна сметка,и един 4овек да се откаже по този на4ин,целта е била постигната.Един рибок при положение 4е според брат ми
са около 20млн лева. Е браво на Рекламните Агенции! Запомнихме ви с …..нищо.

9 01 2008
marsian

Никой не спори за келявия роден крийейтив. Казвам само, че креативноста трябва да е подчинена на ефективноста. Отделно, понеже имам опит в тази област, ще кажа също, че в България е малко трудно да намериш клиент, който знае на кой свят е. Не е невъзможно, но си е зор. Поради тази и други причини творци не се отглеждат. 🙂
И честно казано, като пушач, не ме кефи цигарената визия. Ужасът не може да ме накара да спра да пуша, даже ми се ще повече. Като за всеки пристрастен пушач, цигарите са моята патерица. Повече бих се заинтригувала от реклама, която ми показва КАК да спра.

9 01 2008
freshncool

Абсолютно си прав за намирането на клиенти,които имат желание да отидат Out of the Box.Гореспоменатото рекламно бюро от Холандия наслага изкуствени ,с извинение,лайна по вси4ки централни места в амстердам за един хотел.На въпросните …. пишеше: Пове4е от тези на главният вход на Хотел Ханс Бринкер.Резултат: 25 процента пове4е посещаемост за нула време.
Едно е да познаваш правилата,друго е да ги заобикаляш без да направиш себе си смешен.За второто се искат неща,които за съжаление при нас никой не култивира.
За цигарите може да говорим до утре.Единственото ефикасно решение е просто да спреш…внезапно,безвъзвратно,сякаш никога не си пушил в живота си…

10 01 2008
links for 2008-01-10

[…] Драги Български Рекламни Бюр(ц)а… Замислете се! Креативни реклами на световно известни марки. Къде са те, къде сме ние… (tags: реклами марки креативност) […]

10 01 2008
Антония

Само да спомена, че първата картинка е fake advertising – не е истински постер, разбира се, а снимка, търкаляла се из нета, украсена от шегобиец с логото на Nike.

По отношение на креативността и т.н. също имам какво да кажа. От доста години съм в комуникационния бизнес, работила съм с много талантливи рекламисти, хора с идеи и визия. Които са принудени да създават ширпотреба. Защо? Защото клиентите казват „Ние даваме парите, ние определяме правилата“. Или пък „А, бе аз тази фирма от нищото съм я създал, няма по-добър познавач на пазара от мене, ти ли ще ми казваш каква реклама да правя?“. Или даже „Сложете малко мадами, да има някаква смешка и айде“.

Та… идеята ми е, че каквито са клиентите, такива са и рекламите. Когато българинът се сети, че не е специалист по всичко, че не трябва да се меси в чуждата работа, особено когато не разбира от това, тогава може и да почнем да виждаме качествен криейтив и у нас.

Btw, freshncool, какъв си по професия? 😛 Закачам се, разбира се 🙂 Поздрави~

10 01 2008
freshncool

Знам 4е първата е fake. По професия студент в Белгия информационни системи завършвам а приятелката ми,с която пишем този блог е в Германия студентка.Впе4атлени сме от липсата на креативност и това много ни прави забавлява.Оправдавайте се с рекламодателите… Знам де знам..Знам че самите те са така настроени,но не е ли работа на рекламния сектор да посочи пътеката с един два по разли4ни проекта? Не ми се вярва вси4ки да са текива тулупи и да не приемат какво им се казва ако им го обясниш добре.Благодарим за реакциите,интересно ни е какво мислят самите рекламодатели 🙂

10 01 2008
nikola

Здравейте,
поредният пост потвърждаващ 2 златни правила:
1. „В България всеки разбира от жени, футбол и реклама“
2. „И да извадиш някой от България, не можеш да изкараш България от него“ – това е във връзка с горното:)

10 01 2008
marsian

Не вярваш, ама трябва да се пробваш.
А има и друго. Добрите идеи са резултат от творчество, а творчеството е експресия на личността на твореца. Т.е. ако не е искрен, „творчеството“ му е боклук. А колко продукти/услуги/каузи тук си струват толкова, че да запалят т. нар. творец? Не особено много, май. Така че, какъвто продуктът – такава и кампанията.
И за самите компании се отнася същото – няма как да измислиш нещо велико за компания, която няма дори елементарна мисия, а само гледа как днес да изкара пари. Което е най-важното, разбира се, но просто не е достатъчна причина да стоиш на пазара.
Просто такава е обстановката засега. Вие като се изучите и се върнете – ще се пооправи 🙂

10 01 2008
freshncool

съжалявам никола ако съм обидил с нещо.казвам просто кое прави огромно впе4атление…това е за наше добро,искренно вярвам 4е има креативни тикви сред нас.затуй нека мине малко време и работодателите малко да се поосветкат,малко да се замислят за customer loyalty,satisfaction,goodwill и тем подобни странни думи.

10 01 2008
Антония

Мога да ти разказвам такива неща за взаимоотношенията рекламодател – агенция, че лошо да ти стане и да се откажеш да си идваш в България 🙂 Ще спомена само случая, в който собственик и шеф на най-голямата българска компания в съответния бранш ми се обади по телефона и каза „Пращам ти по факса сценария за следващия ни телевизионен клип. Написа го секретарката ми и на мен много ми харесва“. Получихме лист хартия, на който на ръка беше написано нещо от сорта на „Голяма стая с много весели хора, в центъра има масичка, на нея е продуктът ни, всички почват да се бият, за да стигнат до него, накрая едно детенце пропълзява между всички, грабва го и бяга. Показва се снимка на собственика и се изписва слогана ни“. Отне ни седмица време да убедим въпросните тикви, че това е безумие. А ти ми говори за криейтив, говори 🙂 Btw скоро след тази случка въпросната компания прекрати договора си с нас, защото не сме ИЗПЪЛНЯВАЛИ инструкциите им стриктно. Защото пазарът е гладен и ако ние не правим компромиси с работата си, винаги ще се намери конкурент, дето не му пука какви ги върши, главното е да прибере парите.

Иначе сложните думички ги знаем. Не знаем как обаче да убедим корпорации като Мтел например (които при това работят с австрийска агенция, не българска) да се сетят, че най-добрите клиенти са платежоспособните, не прима-джийте. И че промоциите трябва да са насочени не към кражба на нелоялни потребители от конкуренцията, а към хора, които от години им правят големи сметки и си ги плащат редовно. Common sense е това, ама за нас, не и за рекламодателите 🙂

Та и аз като marsian ти казвам: на хартия и по учебник нещата са едни. В реалността, уви, се блъскаш с нещо съвсем друго. Точно както ти (въпреки че не си професионалист и не си запознат със ситуацията в бранша) си позволи да обявиш родните рекламни агенции за некреативни, така и рекламодателите (въпреки че и те не са професионалисти и не са запознати с елементарни правила, ама елементарни!) си присвояват правото да диктуват какво ще видят потребителите по медиите.

10 01 2008
freshncool

ето това е мнение.Благодаря искренно за коментара.Обожавам подобни дискусии,дори и да не водят до нищо.Затуй взимам си поуката и продължавам.И напротив,въпреки примерите аз вярвам много силно в креативните хора и познавам един рояк от тях у дома( в бг).Това разбира се не е причина да се върнем.Но нещата ще се променят,стига да има пове4е като вас,уважаема Антония.

12 01 2008
За криейтива, несвързано « уеб бюлетин на радио марс

[…] *** Допускам също, че част от причините да пиша това са freshncool с тази публикация. […]

13 01 2008
Vamp1r3

„Ноември? няма нищо интересно през ноември! Вече няма да има ноември!!!“

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s




%d bloggers like this: